12-05-2026 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Π.Δ.Ε. ΗΠΕΙΡΟΥ Υποδοχή μαθητών και εκπαιδευτικών από την Ισπάρτα της Τουρκίας σε σχολεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) Ηπείρου, σε συνεργασία με το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, το Γυμνάσιο Περάματος και το Γυμνάσιο Μετσόβου, υποδέχθηκε από 27 Απριλίου έως 1 Μαΐου 2026 τριάντα πέντε (35) μαθητές και δέκα (10) εκπαιδευτικούς από τη Διεύθυνση Εθνικής Εκπαίδευσης Ισπάρτα της Τουρκίας, στο πλαίσιο Ομαδικής Κινητικότητας Μαθητών του προγράμματος Erasmus+.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έδρα της Π.Δ.Ε. Ηπείρου, όπου η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου, κ. Μαρίνα Μπέση, τους καλωσόρισε θερμά. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η κ. Μπέση αντάλλαξε αναμνηστικά δώρα με τον επικεφαλής της αποστολής, κ. Mustafa Gunes, σε κλίμα φιλίας, συνεργασίας και αμοιβαίου σεβασμού.
Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι μαθητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές, βιωματικές, πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις, με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας, της συμπερίληψης, της δημιουργικότητας και του διαπολιτισμικού διαλόγου.
Στο 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων, οι μαθητές συμμετείχαν σε διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα τη σχολική ζωή, σε αθλητικές δραστηριότητες και σε μαθήματα χορού. Οι δράσεις αυτές συνέβαλαν στην καλλιέργεια της ομαδικότητας, της επικοινωνίας και της πολιτισμικής ανταλλαγής. Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η φύτευση του «Δέντρου της Φιλίας» στην αυλή του σχολείου, ως συμβολική πράξη συνεργασίας και κοινών ευρωπαϊκών αξιών.
Στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θεόδωρος Παπαγιάννης», σε συνεργασία με το ΚΕ.Π.Ε.Α. Πραμάντων, οι μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις που συνέδεσαν την τέχνη με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Μέσα από εργαστήρια με θέμα την ανακύκλωση, τη βιωσιμότητα και τον κανόνα των 3R — Reduce, Reuse, Recycle — οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε ομάδες για την ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης και δημιουργικών δεξιοτήτων.
Στο Γυμνάσιο Περάματος, οι μαθητές συμμετείχαν σε εργαστήρια με θεματικές την περιβαλλοντική εγγραμματοσύνη, τη συμπερίληψη και τις ψηφιακές δεξιότητες. Ακολούθησαν αθλητικές δράσεις, ενώ το πρόγραμμα περιλάμβανε και επίσκεψη στο Σπήλαιο Περάματος, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν τη γνώση με τη βιωματική μάθηση και να γνωρίσουν τον σημαντικό γεωλογικό σχηματισμό της περιοχής.
Στο Γυμνάσιο Μετσόβου, οι μαθητές συμμετείχαν σε δράσεις φιλοξενίας και γνωριμίας με την τοπική παράδοση. Το πρόγραμμα περιλάμβανε ανταλλαγή δώρων, παρουσίαση παραδοσιακών χορών από την Ελλάδα και την Τουρκία, καθώς και ενημέρωση για το άθλημα της χιονοδρομίας. Ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο Αβέρωφ, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με σημαντικά έργα τέχνης και προσέγγισαν την τέχνη ως μέσο επικοινωνίας και κατανόησης μεταξύ διαφορετικών πολιτισμών.
Η κινητικότητα αποτέλεσε μια ουσιαστική εμπειρία μάθησης, συνεργασίας και διαπολιτισμικής επικοινωνίας για όλους τους συμμετέχοντες. Μέσα από το πρόγραμμα Erasmus+, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με συνομηλίκους τους, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, σε ένα πλαίσιο αλληλοσεβασμού και κοινών ευρωπαϊκών αξιών.
Η υλοποίηση της κινητικότητας πραγματοποιήθηκε με τη συμβολή της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ηπείρου, κ. Μαρίνας Μπέση, και των Προωθητών Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της Π.Δ.Ε. Ηπείρου, κ. Εύχαρη Γουβέλη και κ. Ιωάννη Κρομμύδα, σε συνεργασία με τις Διευθύντριες των σχολικών μονάδων, κ. Δήμητρα Κατσούλη, κ. Ευθυμία Τσιούρη και κ. Χριστίνα Νάκου, καθώς και με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς του ΚΕ.Π.Ε.Α. Πραμάντων, κ. Αικατερίνη Κατέρη, κ. Ευαγγελία Λενούδια και κ. Χριστίνα Βάσση.





