ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ - ΟΜΙΛΙΕΣ

Η Κοσμητεία της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με το Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων της Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διοργανώνουν διαδικτυακό σεμινάριο (ομάδες συζήτησης) διάρκειας 30 ωρών με τίτλο «Σκέψεις και προ(σ)κλήσεις. Σκεφτόμαστε για/με τα παιδιά…». Η πρωτοβουλία υποστηρίζεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Σκοπός αυτών των ομιλιών-συζητήσεων είναι η «συνάντηση» εκπαιδευτικών και ειδικών ψυχικής υγείας. Οι συζητήσεις θα αφορούν επίκαιρα ζητήματα που συχνά απασχολούν εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόκειται για αυτά για τα οποία μιλάνε οι γονείς στις συναντήσεις τους με τους εκπαιδευτικούς ή οι γονείς μακριά από τους εκπαιδευτικούς, με έναν ασυνείδητο αυτοματισμό ως κάτι που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να μοιραστούν, ως κάτι που φέρει ενοχή και ντροπή. Σε κάθε περίπτωση, όμως, οι σκέψεις για τον άλλον είναι σκέψεις για τον εαυτό μας. Ο τρόπος που σκεφτόμαστε εμείς καθορίζει το πώς βλέπουμε και αντιμετωπίζουμε τα παιδιά μας. Άρα, δεν μπορεί παρά αυτές οι συναντήσεις με σκοπό να μιλήσουμε για ζητήματα που μας απασχολούν στο χώρο του σχολείου να αφορούν τη σκέψη για εμάς τους ίδιους.

Σας καλούμε να συμμετέχετε σε αυτή τη σειρά ομιλιών ελπίζοντας να προσφέρει θεωρητικές προσεγγίσεις και ερμηνείες που θα μας επιτρέψουν να σκεφτούμε μαζί για μια σειρά από θέματα που προκύπτουν στο πλαίσιο του σχολείου και αφορούν στην οικογένεια και στην ανάπτυξη των παιδιών. Όλα αυτά σαφώς διαμεσολαβούν και διαμεσολαβούνται από τη σχέση μας μαζί τους, τη σχέση τους μαζί μας. Οι εμπειρίες μας από το χώρο εργασίας είναι αναπόδραστα συνυφασμένες με το πώς βλέπουμε εμείς τον εαυτό μας. Είμαστε εμείς που νοηματοδοτούμε την εμπειρία και μέσα από ψυχικές διεργασίες είναι αυτή η νοηματοδότηση που θα επηρεάσει και την εμπειρία των παιδιών μας. Το πώς εμείς βλέπουμε τα παιδιά – μαθητές είναι συνυφασμένο με το πώς βλέπουν αυτά τον εαυτό τους. Στόχος είναι το μοίρασμα βασικών πληροφοριών για την κατανόηση ψυχοκοινωνικών θεμάτων, η συζήτηση εμπειριών και η σημασία παρεμβάσεων, η νοηματοδότηση του ρόλου μας και η σημασία της επαφής με την πραγματικότητα αλλά προτίστως η αντοχή στη ματαίωση.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι «συναντήσεις» αυτές θα ενισχύσουν τη συνεργασία εκπαιδευτικών και επαγγελματιών ψυχικής υγείας και θα δημιουργήσουν έναν «κοινό χώρο» ανάπτυξης και ανταλλαγής εμπειριών. Η συνέχιση του κύκλου επιμόρφωσης με θεματικές που θα προτείνουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί θα δώσει τη δυνατότητα συνέχειας σε μια επιμόρφωση που θα αφορά στους εκπαιδευτικούς, προσωπικά, αλλά και στο πλαίσιο της εμπειρίας τους με τους μαθητές καθώς και στους γονείς και τελικά σε όλους μας, υπό μια οπτική προσωπικής ανάπτυξης.

Ευχαριστούμε θερμά τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ηπείρου, κο Κωνσταντίνο Καμπουράκη, για τη δεκτικότητα και την έγνοια για έναν κύκλο ομιλιών που «ακουμπούν» στις ανάγκες των εκπαιδευτικών και συναντούν τις ανάγκες των μαθητών με την προσδοκία να αφουγκραστούν τις συχνά άρητες ή αμυντικά διατυπωμένες ανάγκες των γονέων.

 

Ευαγγελία Καραγιάννη-Καραγιαννοπούλου

(ΜA, PhD, CPsychol, AFBPsS)

Καθ. Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας

Κοσμήτορας Σχολής Κοινωνικών Επιστημών

Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

 

Κωνσταντίνος Κώτσης

Επίκουρος Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής

Τμήμα Ιατρικής, Σχολής Επιστημών Υγείας

Πανεπιστημίου Ιωαννίνων